20/02/2024
Paluszkami malujemy.
Z każdej strony, bo tak chcemy.
Najpierw wzory z kartonika,
kwadrat, serce, a może kształt piernika?
Przesiewamy mąkę – ćwiczymy sprawność dłoni i palców. Poznajemy konsystencję mąki, określamy jej wygląd. Ćwiczymy koordynację oko-ręka oraz skupienie uwagi – nakładamy mąkę na dwie łyżki jednocześnie, a następnie prawą ręką wsypujemy mąkę do miski, która znajduje się po lewej stronie, a lewą ręką wsypujemy mąkę do miski, która znajduje się po prawej stronie – JEDNOCZEŚNIE. Kreślimy wzory na mące – takie, które widzimy na kartonikach. Rozmawiamy na temat zbóż (pszenica, owies, żyto, jęczmień) i mąk (kukurydzianej, pszennej, żytniej, owsianej, ziemniaczanej) – poznajemy różne rodzaje. Rozwiązujemy zagadki słowne tematycznie związane z zawodem kucharza.